een gevoelvolle dag

6 oktober 2017

Op deze sterfdag van Marja's vader en van mijn lieve zus Teuny hebben wij een feestavond met de gemeente van Waardhuizen. Geen afscheidsavond! We blijven lid van deze mooie gemeente. En in de loop van de avond verwachten we weer een bericht uit Brazilië. Moeder Edleuza krijgt bezoek van Ivonete, die voor ons als een Derk Bolt op zoek is gegaan naar moeder. En ze heeft haar dus gevonden. Daarbij is ze geholpen door een vriendin die in de stad Garanhus -bijna 200 km verwijderd van Sao Jose dCG- alle beschikbare media -radio, krant, prikborden-bij-de-super enz.- heeft gebruikt om moeders adres op te sporen. Dank aan God!, zeiden Ivonete en haar vriendin tegen elkaar toen de zoektocht dit prachtige resultaat had. En nu zijn we zo benieuwd naar de ontmoeting met moeder vandaag. Wat gaat er in een moeder om als ze hoort dat ze over een week -na 32 jaar!!- haar tweeling terugziet? We voegen voor nu een foto bij van het moment waarop wij Job en Gert voor het eerst zagen. We kregen ze uit handen van Gerrit en Aafke Glas. Zij waren in dienst van de Mission Aid van de Canadian Reformed Churches. Ze hadden de zorg voor de opvang van ondervoede kinderen. Met ontroering en veel dankbare gevoelens denken we terug aan wat zij voor Job en Geert hebben gedaan. En wat zijn we in 1985 hartelijk door hen ontvangen. Zij waren het ook die deze adoptie voor elkaar hebben gekregen: een complexe en spannende  procedure, die maanden heeft geduurd.

1. Gert en Janny:
    6 oktober 2017
    Wat een mooi gezegde: EEN GEVOELVOLLE DAG!
    Je schoonvader/vader. Onze lieve zus Teuny/schoonzus. Feestavond(afscheid als predikant, pensioen, vrouw van de dominee. En dan het bericht uit Brazilie.
    Kippenvel zei ik (Gert) Janny las het verhaal voor! Wij voelen het zelfde, als je je kinderen
    Nanda en Sukhdev in je armen krijgt, van een verzorgster uit India via schiphol of van Gerrit en Aafke Glas in Brazilie. Het lijkt wel het Programma Spoorloos!
    Beleef maar elke dag intens, ook je afscheidsdienst als predikant. Ik (Gert) heb net
    vorige week definitief afscheid genomen van mijn werk.
    Wij hopen zondag aanwezig te zijn!
  2. Dick Jim en Hanneke:
    Wat een dag
    met allerlei verschillende
    emoties en gevoelens...
    Spannend;
    de berichten uit Brasil!!
    Prachtige foto!
    Heb een fijne, warme avond
    temidden van jullie gemeente!
    XXXXX