Mannen, hebt uw vrouw lief!

15 oktober 2017

Dominee Pereira van São José preekt het avondmaal, de nog vroege morgendienst is een leerdienst (Zd 28). Hij leest daarbij uit Efeziers 5. Mannen, hebt uw vrouw lief, staat daar. We luisteren aandachtig. Halverwege de preek schuift een man in de bank naast Job. Pai !, wordt er door de rijen heen gefluisterd. De biologisch vader van Job en Geert. Ik ben prompt afgeleid. Maar in mijn hoofd hangt Páulus' woord. En wat gaan we nu toch zien? Geert gaat naar hem toe, schudt hem de hand. Marja Bijsma probeert iets van een gesprekje. Dan is ook Job erbij, en ze slaan de armen om de schuchtere schouders.

1. Gert en Janny:
    bijzonder bijzonder
  2. Dick Jim en Hanneke:
    Pffffffffffffff
  3. Willeke:
    Ohhhh! Wat mooi!!
  4. Guus:
    15 oktober 2017
    Leuk om te lezen en te zien, veel plezier en succes daar collega Geert en rest van familie natuurlijk !
  5. Willeke:
    Ohhhh! Wat mooi!!
  6. Gerrit en Aafke:
    15 oktober 2017
    Wat een prachtig moment voor de jongens! Super 👍. Zo te zien allemaal blijde mensen.
  7. Bertha:
    15 oktober 2017
    Dank voor de foto's en het verhaal.
    Wat bijzonder voor jullie allemaal!
    XXXX
  8. Jenny:
    15 oktober 2017
    O o wat bijzonder de tranen lopen over mijn wangen.
    En dan die gezichten van Job en van Geert en van hun vader en van nog zoveel anderen zo mooi dat we dat op afstand een beetje kunnen mee beleven.
    Liefssss xxx
  9. Herman:
    16 oktober 2017
    Gijs, heel... heel... heeeel soms vond ik een heel enkel keertje een preek van je wel eens een zinnetje te lang dat is best ok.. maar voor deze verhalen en belevenissen heb ik geen limiet..