Hobbelpap

14 oktober 2017

Vandaag leerde ik een nieuw woord. Ik reed onze vrolijke club langs de fraaie kustweg naar São José en Maragogi. Maar het wegdék is minder fraai. Veel kuilen en bij elke dorp flinke hobbels die niet of nauwelijks staan aangegeven. Naarmate we het geboortedorp van Job en Geert naderden werd ik enthousiaster. Ik zag steeds meer terug van onze adoptiereis in 1985. Ik keek naar links en rechts en ik wilde elke suikerrietstengel en palmboom nadrukkelijk gezien hebben. In de auto werd de onrust steeds groter, en geregeld -en crescendo!- riep de achterbank: hóbbel, pap! In het dorp aangekomen dreigde mijn geestdrift even wat te temperen. De nursery, waar de jongens zo goed door Gerrit en Aafke Glas zijn opgevangen is er niet meer. Wel de naastgelegen kerk, zoals je ziet. Daar zullen we morgenochtend de dienst bezoeken. Marja Bijsma vertelde dat ook de kerkelijke gemeente op de hoogte is van ons bezoek, en meerderen van hen die 32 jaar geleden betrokken waren zullen er bij zijn! Wat voor een dienst wordt dat?  Zal die dienst om precies acht uur kunnen beginnen...? Marja zagen we dus blij terug in Maragogi, samen met haar vriendin Wieke Zuiderveen-Sikkema, onderwijzeres in Maceio. Zij heeft de sleutels van ons appartement. Dat ziet er nieuw en dus fris uit. Op het dak is een groot terras met geweld uitzicht over het dorp en de azuurblauwe oceaan. Dit wordt onze nachtelijke chill-plek.

1. Joke:
    14 oktober 2017
    wat spannend wij wensen jullie een heeeeele mooie zondag toe met die gemeente daar! liefs
  2. Gert en Janny:
    15 oktober 2017

Nog net voor het slapengaan het verhaal(12.03 ned.tijd) HOBBELPAP.
    Opa Jaap Zomer kon ook niet goed rijden, hij kon geen bochten rijden, dus kijk uit!
    Fijne zondag, hopelijk met een ontmoeting met de biologische vader.
    Maar geniet eerst nog maar van de chill-plek. Wij genieten mee van het reisblog,
    en de foto's. HUG van Janny en Gert.
  3. Fam Belder:
    15 oktober 2017
    Mooie foto.s en voor straks een mooie dienst gewenst. Mooi om dit te mogen volgen. Dankie
  4. Lisanne:
    15 oktober 2017
    Wat mooi dat jullie dit zo samen kunnen doen! Spannend tegelijkertijd! Geniet ervan samen. Leuk om jullie verhalen zo te kunnen lezen.
  5. Dick Jim en Hanneke:
    Wat een uitzicht!
    Die prachtige indrukwekkende oceaan!
    Wanneer gaan jullie erin??
    Fijne, warme, bijzondere zondag!!
    Liefs!! XXXXX
  6. Gerrit en Aafke:
    15 oktober 2017
    Prachtig! Maak er samen een mooie dag van! !
    Groetjes, Aafke en Gerrit
  7. Grietje:
    15 oktober 2017
    Wat een mooie foto's! Een spannende dag vandaag! Geniet en veel sterkte bij de ontmoeting met vader. Liefs
  8. Jenny:
    15 oktober 2017
    Wat een mooie en bijzondere plek.
    En dan vandaag daar naar de kerk en een spannende ontmoeting met de biologische vader van Job en Geert, hóe zal dat zijn...!
    We gaan het vast horen en lezen.
    Liefs maar weer xxx
  9. De Brandsen:
    15 oktober 2017
    O wat bijzonder gaaf om dit met jullie mee te beleven!!!
    Hoop dat jullie een mooie zondag hebben met een bijzondere ontmoeting! Heel veel liefs!!